Klacht over medewerker of bestuursorgaan
Onze medewerkers doen hun best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat er iets misgaat. Een medewerker staat u bijvoorbeeld niet netjes te woord of u krijgt steeds geen reactie op uw vraag. Als u niet tevreden bent kunt u een klacht indienen. Bij een klacht gaat het om het gedrag van een medewerker, team of het bestuur (college van burgemeester en wethouders, gemeenteraad).
Gaat uw klacht over iets dat kapot is op straat, ziet u vervuiling of merkt u overlast, doe dan een melding. Meldingen gaan bijvoorbeeld over afval, vervuiling, groen, obstakels op de weg, kapotte lantaarnpalen, verkeer en overlast.
Voordat u een klacht indient
Als u een klacht wilt indienen bel ons gerust eerst even. We kunnen het gedrag dan bespreken. Dat kan via (0593) 53 92 22. Als het gesprek voor u geen oplossing biedt, kunt u alsnog een klacht indienen.
Hoe verloopt het klachten proces
- Nadat u een klacht heeft ingediend, neemt de klachtenbehandelaar contact met u op om uw klacht te bespreken.
- De leidinggevende van de medewerker of het team waartegen de klacht gericht is neemt vervolgens contact met u op. De leidinggevende probeert om samen met u tot een oplossing te komen.
Lukt het niet om tot een oplossing te komen of bent u niet tevreden over de oplossing, dan kunt u bij de klachtenbehandelaar aangeven dat uw klacht formeel behandeld moet worden. Dan neemt het college een besluit over uw klacht. Bent u niet tevreden met dat besluit, dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman via Ik heb een klacht over een gemeente.
Meer informatie
Klachtenregeling gemeente Midden-Drenthe op Overheid.nl.