Klacht over medewerker of bestuursorgaan
Onze medewerkers doen hun best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat er iets misgaat. Een medewerker staat u bijvoorbeeld niet netjes te woord. Of u krijgt geen informatie of u krijgt informatie te laat. Als u niet tevreden bent kunt u een klacht indienen. Het moet hierbij gaan over het gedrag van een medewerker of bestuursorgaan. Voorbeelden van bestuursorganen zijn:
- College van burgemeester en wethouders
- Gemeenteraad
- Heffingsambtenaar
- Leerplichtambtenaar
Gaat uw klacht over iets dat kapot is op straat, ziet u vervuiling of merkt u overlast, doe dan een melding. Meldingen gaan bijvoorbeeld over afval, vervuiling, groen, obstakels op de weg, kapotte lantaarnpalen, verkeer en overlast.
Voordat u een officiële klacht indient
Als u een klacht wilt indienen bel ons gerust eerst even. We kunnen de klacht bespreken. Dat kan via (0593) 53 92 22. Als het gesprek geen oplossing biedt, kunt u alsnog een klacht indienen.
Hoe verloopt de klachtenprocedure
- Nadat u een klacht heeft ingediend, neemt de klachtencoördinator contact met u op om uw klacht te bespreken.
- De klacht wordt daarna inhoudelijk behandeld door de leidinggevende van de medewerker of de afdeling waartegen de klacht gericht is.
- De leidinggevende neemt vervolgens contact met u en de betrokken medewerker op om tot een oplossing te komen.
Lukt het niet om tot een oplossing te komen of bent u niet tevreden over de oplossing, dan kunt u een officiële klacht indienen bij de burgemeester en wethouders. Bent u niet tevreden met het besluit van de burgemeester en wethouders, dien dan een klacht in bij de Nationale Ombudsman via Ik heb een klacht over een gemeente